Klik hier om lid te worden

Geschiedenis

Tot 7 november 2015 ging het Gooisch Fanfare Orkest door het leven als de Oranje Harmonie. Vanwaar deze verandering?

De Oranje Harmonie is opgericht in 1925 als onderdeel van de Oranjevereniging in Hilversum. De vereniging begon met klarinetten en dwarsfluiten, een harmonie dus. Na de oorlog is dit gewijzigd, de Oranje Harmonie ging door het leven als een fanfare. Echter is de naam nooit veranderd.

Maar waarom dan nu een verandering? De huidige naam was verwarrend. Een fanfareorkest die zich harmonie noemt zorgde voor vreemde reacties. Tijdens de jaarvergadering, maart 2015, is er een voorstel ingediend voor een naamsverandering. Een projectgroep is hiermee aan de slag gegaan. Zij gaven de leden de opdracht om suggesties te doen voor een nieuwe naam. Ruim 50 voorstellen werden ingediend, waarna er tijdens een speciale ledenvergadering de nieuw naam is gekozen.

Met deze nieuwe naam gaat de vereniging met haar tijd mee en kan ze weer jaren vooruit op weg naar het 100-jarige bestaan.

Een nieuwe naam dus. Klaar voor de toekomst. Maar ondanks dat nog wel steeds dezelfde vereniging met dezelfde gezelligheid.